Sposoby na sprzedać produktu klientowi

Wielu sprzedawców posiada różne sposoby na pozyskanie dobrego klienta, który kupi produkt. Niestety ludzka natura jest skomplikowana i nieprzewidywalna, co sprawia, że stosowane patenty nie w każdym przypadku zadziałają i przyniosą efekt w postaci sprzedaży. Nie ma, więc jednej recepty na sprzedażowy sukces. Na pytanie: jak sprzedać produkt klientowi można wskazać kilka czynników sprawiających, że sprzedaż jest prostsza i skuteczniejsza.

Jak skutecznie sprzedawać produkty? Strategia

Przede wszystkim osoba sprzedająca produkt musi bardzo dobrze znać produkt oferowany do sprzedaży. Wiara w zalety produktu pozwala szybciej go sprzedać. Oczywiście sama pewność, że sprzedawany produkt jest dobry nie wystarczy, jednak z uwzględnieniem pozostałych czynników skutecznej sprzedaży doprowadza do zakupu.
Ważne są również cechy, jakimi odznacza się sprzedawca. Sprzedawca jest osobą, która prezentuje produkt do sprzedania i powinien to być człowiek:

  • elastyczny, gdyż sposoby, które mogły działać na poprzedniego klienta, kolejnego mogą odstraszyć. Dlatego też musi mieć indywidualne podejście do każdego potencjalnego kupca.
  • znający pozytywne schematy działania, który potrafi naśladować ludzi sukces. Osoba nieśmiała będzie miała problem ze sprzedażą nawet bardzo dobrego jakościowo produktu.
  • skuteczny sprzedawca jest spójny i autentyczny z tym, co mówi i sprzedaje.
  • umiejący wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania klienta, aby poczuć “więź” z klientem.
  • jako profesjonalista powinien przychodzić punktualnie na wyznaczone spotkania, a ewentualne spóźnienie powinien zgłosić klientowi.
  • o odpowiedniej aparycji, gdyż schludny i profesjonalny wygląd może ułatwić sprzedaż produktu.
  • wyznaczający cele sprzedażowe, które motywują do pracy i dalszego działania.
  • znający wady i zalety produktu, dzięki czemu nie boi się niezręcznych pytań.
  • posiadający doświadczenie zdobywane z podejmowanym działaniem i ryzykiem.

Jakie techniki wykorzystywane są przy sprzedaży produktów?

Do najbardziej skutecznych technik sprzedaży zalicza się zasady takie jak:

  • ludzie kupują pod wpływem emocji, gdyż w czasie podejmowania decyzji ludzie bardzo często kierują się emocjami zamiast logiką;
  • większość podąża za tłumem, ponieważ ludzie często naśladują innych, gdy nie wiedzą jak się zachować. Ponadto wszyscy przejmujemy się opiniami innych i chcemy wypaść pozytywnie w oczach innych osób.
  • ludzie uwielbiają kupować, gdyż popadają w euforię posiadając coś wartościowego.
  • ludzie lubią przejmować kontrolę, więc rozmowę z klientem należy pokierować tak, aby jego zdanie było dominujące.
  • ludzie lubią prostotę, dlatego też warto jasno i klarownie przedstawić zalety produkty.

Etapy w procesie sprzedaży produktu?

Chcąc sprzedawać więcej należy przede wszystkim dobrze poznać oferowane produkty. Kolejnym krokiem będzie wskazanie grupy docelowej klientów, do której chcemy dotrzeć z produktem. Konieczne jest rozpoznanie potrzeb i rozterek tej grupy osób.
Następnym krokiem już poprzez realne działania sprzedażowe to nawiązanie pierwszego kontaktu z przyszłym klientem. Może to być rozmowa telefoniczna(najlepiej poznać wcześniej schematy takich rozmów, aby być gotowym na wszystko). Innym sposobem na nawiązanie kontaktu jest także wykonanie mailingu. Następnie potrzebne jest przygotowanie się spotkania z klientami, aby zmniejszyć stres z tym związany należy dobrze poznać potrzeby klienta oraz opracować odpowiednią ofertę handlową. Warto przy okazji poznać jak poprowadzić skutecznie spotkanie sprzedażowe(zrobienie pozytywnego wrażenia, zainteresowanie klienta, przygotowanie i przedstawienie oferty). Po zbudowaniu relacji z potencjalnym klientem warto poznać techniki zamykania sprzedaży, aby dowiedzieć się jak ostatecznie wpłynąć na decyzję kontrahenta i doprowadzić do sprzedaży produktu.
Skarbem każdej firmy jest stały i solidny klient, dlatego też bardzo ważna jest obsługa posprzedażowa, aby klient czuł wsparcie i pomoc firmy po dokonanej transakcji.